Haberler

Yazdır Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh’un Yeni Araştırmasına Göre Avrupa İşletmelerinin %63’ü ‘Dijital Karanlık Çağ’a Saplanıp Kaldı

Ricoh Europe, Londra, 15 Temmuz 2013 – Ricoh’un yaptırdığı yeni ankete göre, yüzde 63’ü dijital dönüşüm için hiç hazır olmadıklarını söyleyen Avrupa işletme liderleri dijital çağ için yeterli donanıma sahip değil1. Araştırma, işletme liderlerinin çok büyük kısmının (yüzde 83), CIO'ların (Bilişim Daire Başkanı) dijital dönüşümü hayata geçirecek donanıma sahip olduklarını düşündüğünü ancak kritik büyüme faaliyetlerini değiştirme yetkisine sahip olmadıklarına inandıklarını ortaya koyuyor.  Örneğin, işletme kritik süreçlerinin optimize edilmesi görevi, işletme liderleri tarafından, işletmenin büyümesi üzerinde en büyük etkiye sahip faaliyet olarak değerlendiriliyor. Ancak, CIO'lar mevcut durumda bunu değiştirme yetisine sahip değiller. Yalnızca yüzde 9'luk bir kısım CIO'ların bu konuda yetki sahibi olduğunu düşünüyor.  

Araştırma, işletme tarafından daha fazla yetki ile donatılmaları halinde CIO'ların dijital stratejiyi ve şirket büyümesini şekillendirme fırsatı bulduğunu ortaya koyuyor. İşletme liderlerine göre başarılı bir CIO’nun sahip olduğu en önemli üç özellik: 1) pazarlama geçmişinin olması, 2) teknoloji alanında uzmanlığının olması ve 3) işletme kritik süreçlerinin optimizasyonu konusunda uzmanlığının olması. Yine de birkaç katılımcı, CIO'nun başarılı bir dijital stratejinin müşteri ilişkileri (sadece yüzde 13) ve tedarik zinciri (sadece yüzde 14) gibi unsurlarını değiştirme gücüne sahip olduğunu söyledi.

Dijital dönüşüm projeleri büyük bir çoğunlukla ya CTO (teknolojiden sorumlu en kıdemli yönetici) ya da CIO (ikisi de yüzde 43) tarafından yönetiliyor. Bunları yüzde 30’la CEO (genel icradan sorumlu en kıdemli yönetici) takip ediyor. Ancak özellikle CIO değerlendirildiğinde, bunlar işletmelerin sadece yüzde 21’ini yönetiyorlar. Ayrıca ankete katılan işletme yöneticilerinin yarısından azı (yüzde 46) CIO’un yönetim kurulunda olduğunu söylüyor.

Ricoh Europe PLC CIO ve CFO’su (mali işlerden sorumlu en kıdemli yönetici) Ian Winham konuyla ilgili şunları söylüyor: “Araştırmadan alınan veriler, birçok işletmenin hala karanlık çağlarda kaldığını ve dijital dönüşümü yürütmek konusunda hazırlıksız olduğunu gösteriyor. Teknolojinin öncülüğünde yapılacak değişikliklerin daha fazla öngörüldüğü bir dönemde, işletmeler yeni müşteri taleplerine ve ekonomik koşullara daha hızlı adapte olmak ve rekabet ayrıcalığını korumak zorunda kalacak. Bu değişimin getirdiği zorlukların üstesinden gelmek için, BT yönetimi artık destekçi rolüyle kenarda tutulmamalı. Aksine, CIO’lar iş modelleri, müşteri ilişkileri ve çalışan verimliliği gibi alanlara etki verecek şekilde güçlendirilmeli.

İşletmenin büyümesini etkileyen bir numaralı faaliyetler olan işletme kritik süreçlerine başlarken, CIO’lar teknoloji konusundaki deneyimi ticari zekayla birleştirerek kuruluşun geleneksel iş yöntemlerini gözden geçirip değiştirebilir. Sonuç olarak da maliyet tasarrufundan çok daha fazlasını kazanırlar.  Çalışanlar arası bilgi paylaşımının artırıldığı ve müşteri ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verilebilen bir ortamda, daha üretken ve manevra kabiliyeti daha yüksek bir çalışma modeli işletmelere fayda sağlayacaktır.  Uzun vadede, bu güçlü temel oluştuktan sonra, CIO'lar temel işletme alanlarına eğilebilir ve organizasyonu daha parlak bir dijital çağa doğru başarıyla yönlendirebilirler.”

1Araştırma Coleman Parkes Research şirketi tarafından Mayıs-Haziran 2013 döneminde yapılmıştır.

,

| Ricoh Hakkında|

Ricoh, ofis için görüntüleme ekipmanları, üretim için baskı çözümleri, doküman yönetim sistemleri ve BT hizmetleri alanlarında uzmanlaşan bir küresel teknoloji şirketidir. Merkezi Tokyo'da bulunan Ricoh Group yaklaşık 200 ülke ve bölgede faaliyet göstermektedir. Mart 2013’de sona eren mali yıl itibarıyla, Ricoh Group’un dünya çapındaki satış rakamı 1,924 milyar Yen’i (20 milyar Dolar) bulmuştur.
Şirket gelirinin büyük bir kısmı, insanla bilgi arasındaki etkileşimi geliştiren ürün, çözüm ve hizmetlerden gelmektedir. Ricoh aynı zamanda ödüllü dijital fotoğraf makineleri ve özel endüstriyel ürünler üretmektedir. Kaliteli teknolojisi, eşine nadir rastlanan müşteri hizmet standardı ve sürdürülebilirlik alanında aldığı inisiyatiflerle bilinmektedir.
Ricoh, kurumsal sloganı (düşle. değiştir.) gereği, şirketlerin çalışma şekillerini dönüştürmelerini ve çalışanlarının ortak hayal gücünden faydalanmalarını sağlıyor.

Ayrıntılı bilgi için lütfen www.ricoh-europe.com sayfasını ziyaret edin.   

| Araştırma Hakkında |

Bu çalışma, Ricoh sponsorluğunda Coleman Parkes Research tarafından 2013 yılının Mayıs ve Haziran aylarında gerçekleştirildi.  Çevrimiçi ankete; eğitim, hukuk, kamu hizmetleri/enerji, sağlık, kamu sektörü, bayilik, üretim ve mali hizmetlerden oluşan 8 farklı sektörden 735 üst düzey işletme ve BT karar alıcısı katıldı.  Katılımcılar Birleşik Krallık, İrlanda, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda, Belçika, İskandinav ülkeleri (İsveç, Finlandiya, Norveç ve Danimarka), İsviçre ve Rusya'dan seçildi. 


Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Ricoh Europe PLC
Janice Gibson
Tel: +44 (0) 20 7465 1153
E-posta: press@ricoh-europe.com
Ana sayfa: www.ricoh-europe.com
Facebook sayfamızı beğenin: www.facebook.com/ricoheurope
Bizi Twitter’da takip edin: www.twitter.com/ricoheurope {}
Ricoh medya merkezi için: www.ricoh-europe.com/press

Sayfanın Üstü