Ricoh, İki Yıl Üst Üste CDP A Listesi'nde İklim Eylemi ve Su Güvenliği Liderliği ile Çifte ‘A’ Skoru Aldı.
Londra, 14 Şubat 2025– Ricoh, bugün yaptığı açıklamada, iklim değişikliği ve su güvenliği konularında kurumsal şeffaflık ve performans alanındaki küresel liderliğinin, çevresel alanda faaliyet gösteren küresel sivil toplum kuruluşu CDP tarafından tanındığını ve 2024 A Listesi’ne girmeye hak kazandığını duyurdu. Bu çifte A skoru, Ricoh’un 2020 yılından bu yana üst üste beşinci kez iklim değişikliği A Listesi’ne ve ikinci kez su güvenliği A Listesi’ne seçildiğini göstermektedir.

Sıfır karbonlu bir topluma ulaşmak için Ricoh, 2030 yılına kadar grup şirketlerinin sera gazı emisyonlarını, 2015'e kıyasla %63 oranında azaltmayı ve 2030 yılına kadar tüm tedarik zincirindeki sera gazı emisyonlarını 2015'e kıyasla %40 oranında azaltmayı hedefliyor. Bu karbonsuzlaştırma hedefleri, SBT Girişimi (SBTi) tarafından "1,5°C hedefleri" olarak onaylandı. Ricoh, Grup bünyesinde karbonsuzlaşma girişimlerini teşvik etmenin yanı sıra, tedarikçiler için bilgilendirme oturumları düzenlemekte ve kilit tedarikçilerinden orta ve uzun vadeli sera gazı azaltım hedefleri belirlemelerini talep etmektedir. Bir diğer hedef ise 2030 yılına kadar faaliyetlerinde kullanılan elektriğin %50’sini yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamak olup, yüksek ek getirili yenilenebilir enerji kaynaklarının tanıtımını aktif olarak teşvik etmektir.
Döngüsel ekonomiye geçiş hedefi doğrultusunda Ricoh, su kaynaklarının etkin kullanımına büyük önem vermektedir. Ricoh, su kaynaklarına ilişkin grup politikaları kapsamında su kullanımını, bir önceki yılın performansının altına düşürmek için hedefler koymakta ve su tüketimini azaltmak için Grup genelinde aktif olarak çalışmaktadır.
2024 yılında Ricoh, iklim değişikliği, kaynak döngüsü ve biyolojik çeşitlilik konularında kapsamlı bilgiler içeren Ricoh Group Cevre Raporunu yayımladı. Bu rapor, Ricoh’un çevre alanındaki strateji ve girişimlerini tüm paydaşlarına açık bir şekilde sunmaktadır. Ricoh, iş ortakları ve müşterileriyle birlikte yürüttüğü iş faaliyetleri aracılığıyla sosyal sorunların çözümüne katkı sağlamaya ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na (SDG’ler) ulaşmaya kararlılıkla devam edecektir.
*CDP Hakkında
CDP, çevresel açıklama sistemini yürüterek küresel bir kâr amacı gütmeyen dünyanın tek bağımsız kuruluşudur. Çevresel raporlamanın öncüsü olarak, şeffaflığa ve “verinin” değişimi yönlendirme gücüne inanıyoruz. İş dünyası, sermaye, politika ve bilim alanlarındaki liderlerle iş birliği yaparak, dünya lehine kararların alınmasını sağlayacak bilgileri ortaya çıkarıyoruz. 2024 yılında, 24.800'den fazla şirket ile 1.100 şehir, eyalet ve bölgenin çevresel etkilerini açıklamasına yardımcı olduk. CDP verileri, dünya genelindeki kurumsal varlıkların dörtte birinden fazlasını yöneten finansal kuruluşlar tarafından, yatırım ve kredi kararlarını bilgilendirmek amacıyla kullanılmaktadır. CDP, Uluslararası Sürdürülebilirlik Standartları Kurulu’nun (ISSB) iklim standardı olan IFRS S2 ile uyumlu olup, en iyi uygulama raporlama standartlarını ve çerçevelerini tek bir platformda entegre etmektedir.
Ricoh, işyerlerinin ve çalışma alanlarının dijital dönüşümünü desteklemek ve iş performansını optimize etmek için tasarlanmış entegre dijital hizmetler ve baskı ve görüntüleme çözümlerinin lider sağlayıcısıdır.
Merkezi Tokyo'da bulunan Ricoh'un küresel operasyonu, 85 yıllık geçmişi boyunca geliştirilen bilgi birikimi, teknolojiler ve organizasyonel yeteneklerle desteklenen yaklaşık 200 ülke ve bölgedeki müşterilere ulaşmaktadır. Mart 2025'te sona eren mali yılda Ricoh Group'un dünya çapındaki satışları 2.527 milyar yen (yaklaşık 16,8 milyar ABD doları) olmuştur.
Ricoh'un misyonu ve vizyonu, sürdürülebilir bir geleceği gerçekleştirmek için bireyleri “Fulfilment through Work” anlayışıyla güçlendirmek ve insanların çalışma şeklini anlayıp dönüştürerek potansiyellerini ve yaratıcılıklarını ortaya çıkarabilmelerini sağlamaktır.
Daha fazla bilgi için lütfen ricoh.com.tr adresini ziyaret edin.
© 2025 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product names are the trademarks of their respective companies.