Sürdürülebilirliği iş dünyasının klişe terimlerinden kurtarmak
28.05.2021

Sürdürülebilirliği iş dünyasının klişe terimlerinden kurtarmak

By Nicola Downing, COO Ricoh Europe

Sustainability
Ricoh Europe, London, 28 May 2021 – Bazı klişelerin sonsuza kadar bizimle olacağını hissedebilirsiniz.
Sürdürülebilirlik ise, özünde eksik olmayan bir kelimedir ancak o kadar genel hatları ile konuşuluyor ki, akıllara göz boyamak için kullanılan bir terim olarak geliyor.  Bu sebepten dolayı, ölçülebilir aksiyonların alınması çok önemli.
Kurumların, uzun vadeli başarılarının, sürdürülebilirlik referanslarını yeniden değerlendirmelerine bağlı olduğu ve bu değerlendirmeyi yaparken, müşterilerine, tedarikçilerine, topluma ve çevreye karşı adil ve sorumlu davranmaları gerekliliği inkâr edilemez. BM’nin Sürdürülebilir Kalkınma hedeflerine ulaşmak ise aynı derecede önemli ve inkâr edilemeyecek bir başka nokta. Bu nedenle 1 Haziran'da yıllık Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Eylem Ayımızı başlatacağız. Bu, özellikle gurur duyduğum ve hepimizin bir organizasyon ve birey olarak toplumumuz ve gezegenimiz için olumlu adımlar atmaya teşvik eden bir gelenek. Her zaman olduğu gibi, çabalarımız, daha büyük bir küresel etki sağlamak için 5 Haziran'daki Dünya Çevre Günü ile bağlantılı olacaktır.
İşçilerin, toplumsal sorunların çözümü söz konusu olduğunda, işverenlerinin çözümün bir parçası olmasını istedikleri giderek daha açık hale geliyor. Aslında, son araştırmamız Avrupalı çalışanların %60'ının şirketlerinin harekete geçmesini beklediğini ortaya koyuyor. Bu nedenle kuruluşlar, daha geniş sürdürülebilirlik stratejilerine Çevresel, Sosyal ve Kurumsal Yönetim yaklaşımını dahil etmelidir. İşin püf noktası, yalnızca çevresel etkiyi azaltmak değil, herkes için daha sağlıklı ve daha akıllı çalışma yöntemlerine öncelik vermektir. En önemlisi, ESG hedefleri ölçülebilirdir ve bu nedenle kuruluşları eylemlerinden sorumlu kılar.
Ricoh Europe'da, 2030 küresel sera gazı azaltma hedefimizi 2015 temel yılımıza kıyasla %30'dan %63'e revize ettik. Ayrıca, Business for Inclusive Growth'un (B4IG) kapsayıcı iyileşmeye yönelik yol haritasını onayladık ve böylece uzmanlığımızı, savunmasız topluluklara dijital altyapı, araçlar, eğitim ve becerilere erişim sağlayarak dijital uçurumun kapatılmasına yardımcı olmak için kullanma sözü verdik. Bunlar, eyleme geçirilebilir taahhütlerin uzun bir listesinde sadece iki tanesi.
Çalışanlarınızın mutlu ve üretken olmasını sağlamak, operasyonel sürdürülebilirliğin önemli bir parçasıdır. Bunun, çalışanlara, personelin elde tutulmasını iyileştirmeye, yeni yetenekleri çekmeye ve tüm çalışanları ellerinden gelenin en iyisini yapmaya motive etmede yardımcı olan hibrit çalışma seçeneği sunmayı içerdiğini fark ettik. Ne de olsa mutlu ve ilham verici bir iş gücü, genellikle yeni fikirler ve yaratıcılık saçan bir iş gücüdür. İnsanlara hibrit çalışmayı benimseme seçeneği vermek, sadece akıllıca iş yapmakla kalmaz, aynı zamanda çalışanların ruh sağlığı ve iş-yaşam dengesini desteklemeye de yardımcı olur.
İnsan unsurunun yanı sıra, 'sürdürülebilirlik bulmacasının' diğer önemli bileşeni teknolojide yatmaktadır.
Maliyet veya üretkenlik açısından zaman ve yönetim açısından yoğun manuel süreçleri sürdürmek artık mümkün değil- uzun vadeli bir rekabet pozisyonu sağlamak isteyen şirketler, işlerini daha sürdürülebilir hale getiren araçlara ve teknolojilere yatırım yapmalıdır. Zaman alan süreçleri otomatikleştirmek için harekete geçmek sadece karbon ayak izini etkilemekle kalmaz, aynı zamanda çalışanların iş deneyimini de geliştirir. Onlara daha fazla değer yaratan ve üretken görevlere odaklanmaları için boşluk sağlar. En son araştırmamız, çalışanların %47'sinin idari yükleri bu kadar yüksek olmasaydı daha üretken olacaklarını düşündüklerini buldu.
ESG hedefleri, uzun vadeli, sürdürülebilir ve ölçülebilir başarıyı tesis etmek için mükemmel bir plan sunar. Gezegenin ve toplumun yararına kanıtlanabilir eylemlerde bulunmak için her zamankinden daha çok çalışırken, bunu Haziran ayı boyunca kutlayacağız.

|Ricoh Hakkında|

Ricoh, bireylerin her yerden daha akıllı çalışmasını sağlayan yenilikçi teknolojiler ve hizmetler kullanarak dijital iş yerlerini güçlendiriyor. 85 yıllık geçmişinden beslenen gelişmiş bilgi birikimi ve organizasyonel yeteneklerle Ricoh, dijital dönüşümü desteklemek ve iş performansını optimize etmek için tasarlanmış dijital hizmetler ve bilgi yönetimi ve baskı ve görüntüleme çözümlerinde lider bir sağlayıcıdır.

Merkezi Tokyo'da bulunan Ricoh Group, dünya çapında büyük operasyonlara sahiptir ve ürünleri ve hizmetleri şu anda yaklaşık 200 ülke ve bölgede müşterilere ulaşmaktadır. Mart 2021'de sona eren mali yılda, Ricoh Group dünya çapında 1.682 milyar yen (yaklaşık 15.1 milyar USD) satış gerçekleştirdi.

Daha fazla bilgi için, lütfen www.ricoh-europe.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:

Ricoh Europe PLC

Jack Gibson

Tel: +44 (0) 203 033 3766

E-posta: media@ricoh-europe.com

Anasayfa: www.ricoh.com.tr

Facebook'ta Bize katılın www.facebook.com/ricoheurope

Twitter'da takip edin : www.twitter.com/ricoheurope

Linkedin'de takip edin : https://linkedin.com/company/ricoh-europe

Visit the Ricoh media centre at: www.ricoh-europe.com/press