Çerez Politikası

Ricoh, bu siteyi kullandığınızda size daha iyi bir deneyim sunmak için çerezler gibi veri toplama araçları kullanır. Bu ayarları nasıl değiştirebileceğinizi ve çerezler hakkında daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Tutarsız teknoloji yatırımı orta ölçekli işletmelerde motivasyonu azaltıyor

Ricoh Europe, Londra, 29 Haziran 2021 – Ricoh Europe tarafından yayınlanan araştırmaya göre, teknolojik altyapıdan kaynaklı problemlerin orta ölçekli firmalarda, çalışanların moralini ve işe katılım oranlarını azalttığı tespit edildi. Çalışanların üçte birinden fazlası (%36) iletişim ve teknoloji sorunları nedeni ile, evden çalışırken işlerine odaklanmakta zorlandığını söylemekte. Bu oran, Ağustos 2020’ye göre %16’lık bir artış göstermektedir.

Ricoh Europe'un 251 – 1000 kişilik firmalardaki 573 Avrupalı ofis çalışanıyla yaptığı anket doğrultusunda, kurumun ihtiyaçlarına ve yapısına yönelik yatırım yapılmayan teknolojiden kaynaklı sorunların, çalışanların önemli ve şirkete değer sağlayacak işlerine yeterli zaman ayırmalarında bir engel olduğu ve motivasyonun azalmasında bir etken olduğu ortaya çıkıyor. Bunun sonucunda, kurumlar, yetenekli çalışanlarının dijital çalışma yapısını kurmuş olan diğer firmalara gitmesi riski ile karşı karşıya kalıyorlar.

Ankete katılan çalışanların neredeyse üçte ikisi (%65), şirketlerinin, belirli bir ihtiyaca yönelik değil, müşterilerini veya iş ortaklarını kopyalayarak süreçleri dijitalleştirdiğini düşünüyor. Şirketlerin uyguladığı dijital süreçlerin uygunluğuna bakıldığında ise, ankete katılan beş kişiden ikisi (%39) müşterilerle düzgün bir şekilde etkileşim kurmak için gerekli gerçek zamanlı bilgiye erişemediklerini belirtmekte. Bu arada, ankete katılan çalışanlardan yalnızca dörtte biri (%26), işverenlerinin müşteri deneyimini geliştirmek için e-ticarete veya dijital araçlara yatırım yaptığını söylüyor.

Ortaya çıkan tüm yeni teknolojilere rağmen, çalışanların iş yükü azalmamış durumda. Ankete katılanların %42’si, iş yüklerinin azalmadığı gibi, özellikle Pandemi döneminde sunulan yeni teknolojik platformların, iş yüklerini arttırdığını belirtmekte. Bununla beraber ankete katılanların %34’ü, daha uzun süreler online kalmak zorunda hissettiklerini belirtmekte. Bu oran geçen seneye göre %13’lük bir artış göstermekte. 

Uzaktan ve yeni çalışma yöntemlerine geçiş, güvenlik ihlalleriyle ilgili endişeleri de gün yüzüne çıkardı – çalışanların %45'i yeni dijital kanallar üzerinden yanlış alıcıyla dosya paylaşmaktan endişe duyduklarını itiraf ediyor. Aynı zamanda, benzer bir oran (%47) patronlarının evden çalışırken kendilerini izlemek için teknolojiyi kullandıklarına inanıyor

Ricoh Europe CEO'su David Mills şunları söylüyor: "Bir yıldan fazla bir süredir uzaktan çalışmanın ardından ve tünelinin sonunda ışık görülmesine rağmen, teknoloji ve iletişim zorlukları nedeniyle çalışan motivasyonunun düşmeye devam etmesi şaşırtıcı. Gerçi bu deneme eksikliğinden değil. En büyük hata, teknolojiye teknoloji uğruna yatırım yapmak ya da bir iş ortağının ya da rakibin bunu yaptığını gördüğünüz için yatırım yapmaktır. Herhangi bir teknoloji yatırımının ilk ve en önemli adımı, işletmenizin gerçekte neye ihtiyacı olduğunu belirlemektir. Bunu yaparken, iş gücünüzün ve müşterilerinizin bakış açısını dikkate almak çok önemlidir. Yalnızca bu anlayışla maksimum etki sağlayan teknoloji çözümlerini bulabilirsiniz.” Ricoh'un çalışanlarınızı güçlendirmenize ve işletmenizde hibrit çalışmayı etkinleştirmenize nasıl yardımcı olabileceğini keşfetmek için burayı tıklayın.

|Ricoh Hakkında|

Ricoh, bireylerin her yerden daha akıllı çalışmasını sağlayan yenilikçi teknolojiler ve hizmetler kullanarak dijital iş yerlerini güçlendiriyor. 85 yıllık geçmişinden beslenen gelişmiş bilgi birikimi ve organizasyonel yeteneklerle Ricoh, dijital dönüşümü desteklemek ve iş performansını optimize etmek için tasarlanmış dijital hizmetler ve bilgi yönetimi ve baskı ve görüntüleme çözümlerinde lider bir sağlayıcıdır.

Merkezi Tokyo'da bulunan Ricoh Group, dünya çapında büyük operasyonlara sahiptir ve ürünleri ve hizmetleri şu anda yaklaşık 200 ülke ve bölgede müşterilere ulaşmaktadır. Mart 2021'de sona eren mali yılda, Ricoh Group dünya çapında 1.682 milyar yen (yaklaşık 15.1 milyar USD) satış gerçekleştirdi.

Daha fazla bilgi için, lütfen www.ricoh-europe.com adresini ziyaret edin.


Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
Tel: +44 (0) 203 033 3766
E-posta: media@ricoh-europe.com
Anasayfa: www.ricoh.com.tr
Facebook'ta Bize katılın www.facebook.com/ricoheurope
Twitter'da takip edin : www.twitter.com/ricoheurope
Linkedin'de takip edin : https://linkedin.com/company/ricoh-europe
Visit the Ricoh media centre at: www.ricoh-europe.com/press