Hibrit toplantılarda en sık karşılaşılan 5 sorun ve bunların çözümü

Günümüzün esnek çalışma ortamında, hibrit toplantılar iş yerindeki iş birliğinin mihenk taşı hâline gelmiş durumda. Uzaktan çalışmanın esnekliği ile yüz yüze etkileşimlerin sağladığı katılımı bir araya getiren hibrit toplantılar, her iki tarafın en iyi özelliklerini ortaya koyar. Bununla birlikte, sanal ve fiziksel varlığın bu birlikteliği, iş yeri deneyimini etkileyebilecek, iş birliğinde sürtüşmeler yaratabilecek ve çalışan bağlılığını etkileyebilecek benzersiz zorlukları da beraberinde getirir. Sesleri almakta zorlanan bir mikrofon, masanın ucundaki ekranda gidip gelen görüntüler, herkesi görebilmek için garip bir şekilde konumlandırılmış bir dizüstü bilgisayar... Muhtemelen bu durumları yaşamışsınızdır.
Hibrit çalışma artık iş hayatımızın kalıcı bir parçası olduğundan, hibrit toplantılarınızın tüm katılımcılar açısından verimli ve kapsayıcı olmasını sağlamak için bu zorlukları fark edip ele almak çok önemlidir. Bu blog yazısında, hibrit toplantılarda en sık karşılaşılan beş sorunu ve bunları nasıl çözebileceğinize dair hızlı ipuçlarını derledik. Konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz kendi hibrit toplantılarınızı iyileştirmeye yönelik kapsamlı kılavuzumuzu bu blog yazısının en sonunda yer alan bağlantıdan indirebilirsiniz.
1. Teknik problemler
Bildiğiniz gibi, teknik sorunlar bir toplantıyı aksatabilir, üretkenliğinizi ve katılımınızı etkileyebilir. Düşük video kalitesi, ses kesintileri ve gidip gelen internet bağlantıları en sık karşılaşılan engellerden bazılarıdır. Bu nedenle, ekibinizin nerede olursa olsun yüksek kaliteli ve güvenilir teknolojiye erişebilmesini sağlamak çok önemlidir. Buna kaliteli konferans ve iş birliği araçları ile iyi bir ofis bağlantısının yanı sıra net bir ses ve görüntü sağlayan, kullanımı kolay ekipmanlar da dâhildir. Bu, çalışanlarınız, müşterileriniz ve diğer paydaşlarınız arasında sorunsuz ve profesyonel bir iletişim sağlar.
2. Katılım ve kapsayıcılık
Hibrit toplantılarda, uzaktan katılan katılımcılar genellikle kendilerini ofisten katılan katılımcılar kadar ilgili ve dâhil edilmiş hissetmekte zorlanırlar. Bunun genel motivasyon ve hatta üretkenlik üzerinde bir etkisi vardır. Tüm katılımcıların kendilerini eşit derecede dâhil edilmiş hissedecekleri bir toplantı ortamı oluşturmanız gerekir. Bu da işletmeyi doğru teknolojilerle donatmakla başlar (örneğin, ses ve görüntüyü etkili bir şekilde yakalayıp dağıtan kaliteli kameralar ve mikrofonlar, Microsoft Teams veya Zoom gibi gerçek zamanlı paylaşımı ve etkileşimi mümkün kılan iş birliği araçları vb.). Ayrıca iş birliği özellikleri sunan, ofisten ve uzaktan katılan katılımcılar arasında bir köprü görevi görebilecek diğer tüm uygulamalar da buna dâhildir. Ekranların, mikrofonların ve kameraların özenli bir şekilde yerleştirilmesi de uzaktaki katılımcıların deneyimini iyileştirerek toplantıya karşı daha ilgili hissetmelerini sağlayabilir.
Kapsayıcı bir kültür de bunun temel bir parçasıdır. Uzaktan katılımcıların sadece pasif gözlemciler değil, aynı zamanda aktif katkıda bulunanlar olmasını sağlamak çok önemlidir. Konumlarından bağımsız olarak herkesin kolayca etkileşimde bulunmasına olanak tanıyan teknikler kullanarak eşit katılımı teşvik edin. Örneğin, sistematik olarak bir moderatör belirleyin ve bu kişiyi konuşacak kişileri seçmekle görevlendirin.
3. Yanlış ofis düzeni
Ofis alanınızın fiziksel düzeni, hibrit toplantıların etkinliğini önemli ölçüde etkileyebilir. Odaklanmış çalışmaya özel alanların yanı sıra toplantılara veya iş birliklerine ayrılmış bölgelerin olması çok önemlidir. Özellikle hibrit toplantılara katılımcılar ofiste olsalar bile genellikle çevrim içi olarak katıldıklarından, bu durum fiziksel varlığı bir iş birliği fırsatından ziyade bir dezavantaj haline getirir. Bu nedenle, toplantı odalarının doğru teknolojilerle donatılmış, kolay erişilebilir, farklı toplantı ihtiyaçlarına uyarlanmış olması ve oturma düzenlerinin herkes için görünürlüğü ve duyulabilirliği kolaylaştırması çok önemlidir. Çalışanlar için odaları kullanımı kolay ve cazip hâle getirmeniz gerekir.
4. Kötü toplantı kültürü
İnsan unsurunu yönetmek de en az teknoloji kadar önemlidir. İster şirket içi ister müşteri toplantısı olsun, hibrit bir ortamda geç gelme veya sık sık söz kesme gibi kötü hareketler ve davranışlar nedeniyle sık sık rahatsız edici durumlar ortaya çıkar. Toplantı kültürüne yönelik net kurallar belirlemek, sık karşılaşılan sorunları azaltabilir. Özellikle müşteri toplantılarında, yüz yüze toplantılarda olduğu gibi aynı profesyonel görünümü korumak çok önemlidir. Ne zaman konuşulması gerektiği, katkıda bulunma isteğinin nasıl belirtileceği ve sessize alma işlevlerinin doğru kullanımı konusunda rehberlik sağlayın. Düzenli hatırlatmalar, bu uygulamaların ekibinizin rutininde yer etmesine yardımcı olabilir ve bir dikkat kültürünü teşvik edebilir.
5. İletişimde güvenlik eksikliği
Her işletmede hassas verilerin korunması çok önemlidir. İletişim platformlarınızın güvenli olmasını sağlamak olası ihlalleri önleyebilir ve işletmenizin kritik bilgilerini koruyabilir. Uçtan uca şifreleme ve gelişmiş erişim kontrollerine sahip çözümleri tercih edin. Bu şekilde hibrit toplantılarınızda gizliliği ve güvenliği korumuş olursunuz.
Hibrit toplantılarınızı optimize edin
Hibrit toplantıları doğru teknolojilerle ve uygulamalarla iyileştirmek sadece trendlere ayak uydurmakla ilgili değildir; iş birliğini, iletişimi ve katılımı iyileştirmekle de ilgilidir. Bu sık karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek, toplantılarınızın verimli, kapsayıcı ve güvenli olmasını sağlar. Nereden başlayacağınızdan emin değil misiniz? Hibrit toplantılarınızı daha verimli hâle getirmek için kullanıma hazır tavsiyeler ve faydalı bilgilerle dolu kılavuzumuzu indirin. Daha ilgi çekici ve etkili toplantılara doğru ilk adımınızı atın.


Lisa Topliss
Dijital İş Yeri Direktörü, Ricoh Europe
Bizimle bağlantı kurun
Bir Ricoh uzmanı ile görüşün
Ricoh'un İşletme çözümleri ile iş yerinizi dönüşümden geçirin.
Verimliliği artırın, maliyetleri azaltın ve dijital dönüşüm yolculuğunuzu hızlandırın.