Haberler

Yazdır Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Avrupa işletmeleri, ‘büyük verilere’ çözüm bularak yıllık cirodan yüzde 20’lere varan tasarruflar sağlayabilir

1 fırsatını, yani kağıt halde bulunan işletmenin karar verme süreci için gerekli olan işletme kritik dokümanlarının dijital hale getirilmesi fırsatını, değerlendirerek sağlayacağı faydaları ortaya koyuyor. Liderler kağıt dokümanlarda kilitli kalan önemli ticari değeri açıkça anlıyor. Zira liderlerin yüzde 88’i fiziksel dokümanların dijital ve elektronik ortam için kullanılır hale getirilmesinin işletmenin karar alma sürecini iyileştireceği kanaatinde. Dahası, Avrupa’daki işletme liderlerinin yüzde 70’i, kağıt dokümanların dijital hale getirilmesi halinde yıllık cironun yüzde beş ila 20’si oranında tasarruf sağlanacağını düşünüyor. Bu yöntemle, araştırmaya katılanların yarısı yüzde beş ila 10 tasarruf sağlarken, diğer yarısı yüzde 11 ila 20 tasarruf sağlamış.

Ricoh Europe Operasyondan Sorumlu En Kıdemli Yöneticisi (COO) David Mills, “Liderler büyük verileri dijitale geçirmekle sağlanacak iş fırsatlarının farkında ve kritik işletme verilerini barından fiziki dokümanlara çözüm bulmak zorundalar. Liderler ekonomik gerileme içerisinde işletmelerini yönlendirirken doğru karar vermeleri için üzerlerinde baskı hissederken, biz fiziksel dokümanların dijital ve elektronik ortam için kullanılır hale getirilmesinin işletme karar verme sürecini iyileştireceği konusunda ciddi bir mutabakat sağlamış bulunmaktayız. İşletme liderleri şüphesiz işyerinde cilt cilt kağıt bilgi olacağını öngörüyor.  Kuruluşlar dijital dönüşümlerini hızlandırıp iş geliştirmeyi yönetirken, büyük boyutlu veriler çağında olduğumuz ve dijital ya da fiziksel bilgilere kolay erişim gerekliliği oldukça açık.” diyor.

Araştırmaya göre, kuruluşların yüzde 50’den fazlasının beş ila on yıllık bilgilerini kağıt halde sakladığı görülüyor. Bu durum sadece işletme karar verme sürecini değil, üretim ve bilançodaki kâr-zararı da etkiliyor. Liderlerin büyük bir kısmı (yüzde 63) kağıt dosyalarda aradıkları bilgiyi bulmak için uzun zaman harcadıklarını kabul ediyor. Evrak dolabı, depo, bodrum katı ve dosyalar arasında dağınık biçimde saklanan veriler çoğunlukla önemli bir maliyete sebep oluyor. Londra’da kiralık yer bulmak her zaman olduğundan daha masraflı. Dünyanın en pahalı yıllık işgal masrafları burada2.

Bir yandan büyük veriler konusunda yapılacak girişimler dijital veri kaynaklarına odaklanırken, diğer yandan işletme liderleri fiziksel bilgi kaynaklarında atıl halde bulunan bilgilerin çok değerli olduğunu gün geçtikçe daha iyi anlıyorlar. Yüzde 76’sı, geçmiş verilere erişim daha kolay olsaydı, bir önceki ekonomik durgunluktan ders alabileceklerini ve mevcut durgunluğun etkilerini azaltabileceklerini söylüyor. Netice olarak, araştırmaya katılanların dörtte üçü ekonomik durgunluk esnasında geçmiş verileri dijital hale getirmek için daha çok zaman harcamış. İK, finans ve tedarik işleri birçok durumda kağıda dayalı süreçler olarak idare edilmeye devam ediyor ve çoğunlukla mevzuat ve diğer yükümlülükler sağlık kaydı gibi bazı kağıt verilerin ne şekilde saklanması gerektiğini belirliyor. Fakat bugün, kağıt evrakın dijital hale getirilmesi kuruluşlar için ticari bir öncelik haline geliyor. On katılımcıdan altısı (yüzde 57) önümüzdeki üç yıl içerisinde tüm veri varlıklarını dijital hale getirmeyi düşünüyor.

Mills, “Büyük verileri yönetmenin birinci adımı bu verileri çevreleyen sırrı ortadan kaldırmak. Önemli tek bir sonuç var. Bu da kaliteli mevcut bilgileri toplayıp analiz ederek ve bu bilgiler çerçevesinde hareket ederek bunları müşterilere daha iyi hizmet vermek, onların güvenini ve alışkanlarını kazanmak için kullanmaktır.  Kıymetli iş verileri büyük boyutlu veri patlamasından çok önceleri vardı. Dolayısıyla dijital bilginin ötesine bakmaya devam etmek elzem bir gereksinimdir. Arşivlenmiş kağıt belgeler gibi geçmiş verilerden alınacak önemli eğilim ve bilgiler bir olayı tüm detaylarıyla anlatmamıza katkı sağlayabilir ve gelecekte işletmeler için elzem bir gereksinim olabilir. Ekonomik kriz, bir kuruluşa onu çevreleyen geçmiş ve gelecek ortam hakkında 360 derecelik bir bakış açısı sağlayabileceğinin altını çizdi. Bu yüzden rekabet ayrıcalığı kazanmak için işletmelerin tüm kritik bilgilerine yatırım yapması ve gelecekte yapacağı karar verme süreçlerini geliştirmeleri hayati bir önem taşıyor.” diyerek sözlerini sürdürdü.

İşletme kritik dokümanlarının dijital hale getirilmesinin gerçek değeri ile ilgili Ricoh videosu için tıklayın.

Önemli teknolojik gelişmelerin etkileri hakkında daha fazla bilgi için www.ricoh-europe.com/thoughtleadership sayfasını ziyaret edin.

1Araştırma Coleman Parkes Research şirketi tarafından Mayıs-Haziran 2013 döneminde yapılmıştır.
2Araştırma 2013 yılında Cushman & Wakefield tarafından yapılmıştır: http://www.cushmanwakefield.com/en/research-and-insight/2013/office-space-across-the-world-2013/

,

| Ricoh Hakkında|

Ricoh, ofis için görüntüleme ekipmanları, üretim için baskı çözümleri, doküman yönetim sistemleri ve BT hizmetleri alanlarında uzmanlaşan bir küresel teknoloji şirketidir. Merkezi Tokyo'da bulunan Ricoh Grubu yaklaşık 200 ülke ve bölgede faaliyet göstermektedir. Mart 2012 itibarıyla sona eren mali yıl itibarıyla, Ricoh Grubunun dünya çapındaki satış rakamı 1,903 milyar Yen’i (yaklaşık 23 milyar Dolar) bulmuştur.
Şirket gelirinin büyük bir kısmı, insanla bilgi arasındaki etkileşimi geliştiren ürün, çözüm ve hizmetlerden gelmektedir. Ricoh aynı zamanda ödüllü dijital fotoğraf makineleri ve özel endüstriyel ürünler üretmektedir. Kaliteli teknolojisi, eşine nadir rastlanan müşteri hizmet standardı ve sürdürülebilirlik alanında aldığı inisiyatiflerle bilinmektedir.
Ricoh, kurumsal sloganı (düşle. değiştir.) gereği, şirketlerin çalışma şekillerini dönüştürmelerini ve çalışanlarının ortak hayal gücünden faydalanmalarını sağlıyor.

Daha fazla bilgi için lütfen şu linki ziyaret edin:
www.ricoh-europe.com

| Araştırma Hakkında |

Bu çalışma, Ricoh sponsorluğunda Coleman Parkes Research tarafından 2013 yılının Mayıs ve Haziran aylarında gerçekleştirildi.  Çevrimiçi ankete; eğitim, hukuk, kamu hizmetleri/enerji, sağlık, kamu sektörü, bayilik, üretim ve mali hizmetlerden oluşan 8 farklı sektörden 735 üst düzey işletme ve BT karar alıcısı katıldı.  Katılımcılar Birleşik Krallık, İrlanda, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda, Belçika, İskandinav ülkeleri (İsveç, Finlandiya, Norveç ve Danimarka), İsviçre ve Rusya'dan seçildi. 


Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Ricoh Europe PLC
Janice Gibson
Tel: +44 (0) 20 7465 1153
E-posta: press@ricoh-europe.com
Ana sayfa: www.ricoh-europe.com
Facebook sayfamızı beğenin: www.facebook.com/ricoheurope
Bizi Twitter’da takip edin: www.twitter.com/ricoheurope
Ricoh medya merkezi için: www.ricoh-europe.com/press

Sayfanın Üstü