Haberler

Yazdır Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Avrupa'da KOBİ’ler büyük işletmelere göre tamamen dijitale geçişe daha yakın, ama süreç optimizasyonu gerek

Ricoh Europe, Londra, 12 Aralık 2013Ricoh Europe tarafından yaptırılan bir araştırmaya göre Avrupa genelinde küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ’ler)1 önemli dijital dönüşüm girişimlerini tamamlama konusunda yapılan yarışta daha büyük kuruluşlardaki emsallerine göre daha hızlı hareket ediyor. KOBİ’lerin neredeyse üçte ikisi (yüzde 64) önümüzdeki üç sene içerisinde mevcut tüm fiziksel dokümanlarını dijital hale getireceklerini düşünüyor. Bu oran büyük işletmeler için yarıdan az (yüzde 46). Ayrıca KOBİ liderlerinin yüzde 78’i çalışanlarının işten verilen taşınabilir cihazlardan dokümanlara erişip bu dokümanlar üzerinde çalışabildiğini söylüyor. Bu oran büyük kuruluşlar için yüzde 69.

Dijital dönüşüm KOBİ’lere verimli ve esnek bir çalışma modeliyle geleceğe doğru büyüme şansı tanıyor. Bu modelde, çalışanların bilgi paylaşımı daha ileri bir boyutta ve çalışanlar müşteri ihtiyaçlarına daha iyi yanıt veriyor. Ancak bu çalışma KOBİ’ler için bir risk alanını da ortaya çıkartır. KOBİ çalışanları büyük işletmelere göre daha çok kişisel sürücü (yüzde 62) kullanarak bilgi depoluyor. Büyük işletmeler için yüzde 55 olan bu oran yine önemli bir rakam. Bu tür eylemler etkin bilgi paylaşımının faydalarını köstekleyebilir. Hatta çalışanın şirketten ayrılması veya kritik dokümanların bulunamaması halinde, önemli işletme verilerinin kaybolmasıyla da sonuçlanabilir. Gelecekte daha fazla akıllı işçi (iWorker) çalışacak olması – işletmenin ve müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak gerekli bilgiye 7/24 erişebilen güvenilir ve yetenekli çalışanlar – bu tarz etkileri önleyecek tedbirlerden biridir. Bu çalışmaya göre, KOBİ liderlerinin yüzde 30’u 2018 yılı itibarıyla çalışanlarının çoğunluğunun ‘akıllı işçi’ tanımına uygun olacağını düşünüyor. Ancak daha işbirlikçi ve çözüm üreten bir çalışma ortamının kurulması için kat edilmesi gereken çok mesafe var.

Etkili bilgi paylaşımına gelindiğinde, araştırmaya göre, KOBİ liderleri, işletmelerini geride bırakan iki önemli hususun taşınabilir cihazlardan dokümanlara ve diğer önemli bilgi sistemlerine halen erişememeleri olduğunu düşünüyor. Bir yandan önümüzdeki üç yılda iş operasyonlarını tamamen dijital hale getirme konusunda daha iyimser oldukları görülürken, diğer yandan bazı görüşlere göre birçok işletmenin kritik süreci ve doküman akışının ileride işletme ve çalışan ihtiyaçlarını destekleyecek şekilde gözden geçirilmesi ve optimize edilmesi gerekiyor.

Dijitale etkin geçiş için KOBİ’ler mevcut teknolojilerinin gözden geçirilmesini, süreç ve çalışma şekillerinin en iyi performansı elde edecek şekilde optimize edilmesini sağlamalıdır. Esasen tüm işletme liderleri, iş kritik dokümantasyon süreçlerinin optimizasyonunu (ana iş faaliyeti dolayısıyla girilen etkileşimler içerisinde çalışma şeklinin gözden geçirilmesi), işletme büyümesine en büyük katkıyı sağlayacak teknoloji güdümündeki bir numaralı faaliyet olarak sınıflandırdı. 

Ancak buna ilaveten bilgi yönetimi önündeki kültürel engelleri de aşmaları gerekiyor. Büyük kuruluşlardaki emsallerindeki gibi KOBİ’ler için de aşılması gereken temel zorluk yeni bir bilgi paylaşım kültürü tesis etmek. KOBİ liderlerinin (yüzde 55) ve büyük işletme liderlerinin (yüzde 53) yarıdan fazlası kuruluşlarının bilgiyi paylaşan bir şirket olmadığını itiraf ediyor.

Ricoh Europe Operasyondan sorumlu en kıdemli yöneticisi (COO) David Mills’in sözlerini dinleyelim: “İleri görüşlü KOBİ’lerin önlerinde şahane bir fırsat var. Daha fazla işletme kritik dokümanını dijital hale getirerek ve süreçlerini optimize ederek, bilgiye ihtiyaç duyduklarında hızlıca erişebilecekler.  Daha da önemlisi, böylelikle bilgilerini daha etkin kullandıkça üretkenliklerini arttıracaklar. İşyerini değiştirirken daha esnek olacak, müşteri ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verecek ve çalışanların bilgi paylaşımını daha ileri taşıyabilecekler. Bu altyapıları oluşturduktan sonra da işletmeyi geleceğe başarıyla taşımak için daha fazla akıllı işçiyi çekecek ve elde tutacak bir bilgi paylaşım kültürü inşa edebilecekler.”

Önemli teknolojik gelişmelerin etkileri hakkında daha fazla bilgi için www.ricoh-europe.com/thoughtleadership sayfasını ziyaret edin.

1 500’den az çalışanı olan şirketler 

,

| Ricoh Hakkında|
Ricoh, ofis için görüntüleme ekipmanları, üretim için baskı çözümleri, doküman yönetim sistemleri ve BT hizmetleri alanlarında uzmanlaşan bir küresel teknoloji şirketidir. Merkezi Tokyo'da bulunan Ricoh Group yaklaşık 200 ülke ve bölgede faaliyet göstermektedir. Mart 2013’de sona eren mali yıl itibarıyla, Ricoh Group’un dünya çapındaki satış rakamı 1,924 milyar Yen’i (20 milyar Dolar) bulmuştur.

Şirket gelirinin büyük bir kısmı, insanla bilgi arasındaki etkileşimi geliştiren ürün, çözüm ve hizmetlerden gelmektedir. Ricoh aynı zamanda ödüllü dijital fotoğraf makineleri ve özel endüstriyel ürünler üretmektedir. Kaliteli teknolojisi, eşine nadir rastlanan müşteri hizmet standardı ve sürdürülebilirlik alanında aldığı inisiyatiflerle bilinmektedir.

Ricoh, kurumsal sloganı (düşle. değiştir.) gereği, şirketlerin çalışma şekillerini dönüştürmelerini ve çalışanlarının ortak hayal gücünden faydalanmalarını sağlıyor.

Ayrıntılı bilgi için lütfen www.ricoh-europe.com adresini ziyaret edin.


| Araştırma Hakkında |

Bu çalışma, Ricoh sponsorluğunda Coleman Parkes Research tarafından 2013 yılının Mayıs ve Haziran aylarında gerçekleştirildi.  Çevrimiçi ankete; eğitim, hukuk, kamu hizmetleri/enerji, sağlık, kamu sektörü, bayilik, üretim ve mali hizmetlerden oluşan 8 farklı sektörden 735 üst düzey işletme ve BT karar alıcısı katıldı.  Katılımcılar Birleşik Krallık, İrlanda, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda, Belçika, İskandinav ülkeleri (İsveç, Finlandiya, Norveç ve Danimarka), İsviçre ve Rusya'dan seçildi. 


Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Ricoh Europe PLC
Janice O’Donnell / Jack Gibson
Tel: +44 (0)20 7465 1107 / +44 (0)20 3033 3766
E-posta: press@ricoh-europe.com
Ana sayfa: www.ricoh-europe.com
Facebook sayfamızı beğenin: www.facebook.com/ricoheurope
Bizi Twitter’da takip edin: www.twitter.com/ricoheurope
Ricoh medya merkezi için: www.ricoh-europe.com/press

Sayfanın Üstü