Ricoh eService

Ricoh eService

Sık Sorulan Sorular

Sık Sorulan Sorular

Sarf Malzemeleri

Sarf malzemesi siparişi verirken teslimat adresini değiştirebilir miyim?

Sarf malzemesi siparişleri için varsayılan teslimat adresi, makine için tuttuğumuz birincil hesap adresidir. Teslimat adresi değiştirilebilir, ama sadece 2 ve 3 üncü adres satırlarında değişiklik yapılabilir ve eğer değiştirilirse bu makine için eService'te yeni varsayılan teslimat adresi olarak kaydedilir. Teslimat adresinde değişiklik yaparsanız ve ardından bu makine için Ürünlerim kısmında ya da bilahare onaylanan bir servis talebi girişi sırasında adres değişikliği talebinde bulunursanuz, teslimat adresi güncellenmez.

Nasıl sarf malzemeleri siparişi verebilirim?

eServis internet sitesine girin ve ana sayfadaki 'Sarf Malzemesi Siparişi Ver' bağlantısına tıklayın. Kayıtlı ürünler listesinden, sipariş vermek istediğiniz ürünü seçin ve ekrandaki yönlendirmeleri takip edin. Sipariş onay kodunu göreceksiniz. Sipariş verildikten sonra iptal etmenin veya değişiklik yapmanın genellikle mümkün olmadığını unutmayın. 

Sarf Malzemeleri siparişimin takibini nasıl yaparım?

eServis internet sitesine girin ve ana sayfadaki 'Ürünlerim' bağlantısına tıklayın. 'Ürün Seçimi' listesinden sipariş vermiş olduğunuz sarf malzemesini seçin, seri numarasını tıklayın ve 'Sarf Malzemeleri' bölümüne gidin. 'Sipariş Takibi' bağlantısına tıklayarak gerekli kodu girerek, kuriyer sayfasından siparişin durumunu görüntüleyin.

Sayaç Okuma

Dosya yüklemesi ile Toplu sayaç okumasını nasıl gönderebilirim?

Bu işlev ülkeniz için etkinleştirilmişse, karşıya bir toplu sayaç okuma dosyası yükleyebilmek için öncelikle eService web sitesinde kayıtlı bir kullanıcı olmanız gerekir. eService içinde karşıya toplu sayaç okuma dosyası yükleme işlevini kullanmak için, makine için e-postayla sayaç okuma anımsatıcısı alma seçeneğinin işaretlenmiş olması gerekir. Talep/anımsatıcı e-postasındaki toplu sayaç okuma linkine tıklayın, ya da ana sayfada 'Toplu Sayaç Okuma' köprüsüne tıklayın. Navigasyon rehberi ve komutlarını izlemeye devam edin.

Sayacımı nasıl okurum?

https://kb.gsd.ricoh.com adresine gidip , model seçimi yaparak, 'Sayaç Okumalarını' arama kutusuna giriniz. 'Sayaç nasıl görüntülenir yada yazdırılır?' bağlantısını takip ediniz. Makinenizde sayacı bulmayla ilgili sorun yaşamaya devam ediyorsanız, daha fazla bilgi için yerel destek masasına başvurun. 'İletişime Geçin' seçeneğini kullanarak yerel destek merkeziyle e-posta yoluyla iletişim kurabilirsiniz.

Sayaç okumasını nasıl gönderirim?

eServis internet sitesine girin ve ana sayfadaki 'Sayaç okuma ' bağlantısına tıklayın. Liste başlığındaki 'Seçim' opsiyonuna tıklayarak tüm ürünleri görüntüleyebilirsiniz ,veya seçilen seri numarasına 'Seçim' kutusunda tıklayarak ürün ürün görüntüleyebilirsiniz.

Hesabım

Hesap detaylarımı ve e-posta onay tercihlerimi nasıl değiştirebilirim?

Hesap detaylarınızı değiştirmek için, eServis internet sitesine girin ve sayfanın başındaki 'Hesabım ' bağlantısına tıklayın. 'Hesabım'da değişiklik yap' butonuna tıklayarak, detaylarınızı yada tercihlerinizi istediğiniz şekilde değiştirin ve 'Güncelle' butonuna tıklayın.

Hesabım kısmında 'Ad' ve 'Unvan' bilgilerini değiştirebilir miyim?

Evet, evlenme sonrasındaki değişikliklerde ve yazım hataları durumunda 'Ad' ve 'Unvan' bilgilerini değiştirebilirsiniz. Lütfen bu özelliği başka amaçlar için kullanmayın.

Kimlik Bilgileri

Neden giriş yapamıyorum?

Kullanıcı adınız yada şifrenizi yanlış girdiyseniz eServis internet sitesine giriş yapamazsınız. Şifrenin harf duyarlı olduğunu unutmayın.

Şifremi nasıl değiştiririm?

Şifrenizi değiştirmek için eServis internet sitesine girin ve 'Hesabım' butonunu tıklayın. Sonrasında, 'Şifre Değiştir' bağlantısına tıklayın. Buraya, mevcut ve yeni şifrenizi girerek 'Güncelle' seçeneğini tıklayın. Pasaportunuzun başarılı bir şekilde değiştirildiğini gösteren ileti ekranda görünecektir.

Şifremi unuttuğumda ne yapmalıyım?

Şifrenizi unuttuysanız, eServis ana sayfasındaki 'Şifremi Unuttum' bağlantısına tıklayın. Kullanıcı adınızı girin ve 2 adet güvenlik sorusuna cevaplayın. Güvenlik sorularını doğru cevapladığınız takdirde, e-posta adresinize yeni şifre gönderilecektir. Giriş yaptıktan sonra, 'Hesabım' bölümünden şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Kullanıcı Adımı unuttuğumda ne yapmalıyım?

Eğer kullanıcı adınızı unuttuysanız, eServis ana sayfasındaki 'Kullanıcı Adımı Unuttum' bağlantısına tıklayın. Kaydolduğunuz adınızı, soyadınızı ve e-posta adresinizi girmeniz gerekecektir. Bu bilgiler doğru girildiğinde, kullanıcı adınız kayıtlı e-posta adresinize gönderilecektir.

Servis Talepleri

Servis talebini nasıl iptal ederim?

Servis talebinin iptali için uygun yerel destek hattını arayın.
Ricoh Avusturya: +43 (0) 5 74 264 6000
Ricoh Belçika: +32 (0)2 5582600
Ricoh Danimarka: +45 43666940
Ricoh Finlandiya: 0203 83888
Ricoh Fransa: 0 892 012012 
Ricoh Almanya: +49 (0) 511 6742 4000
Ricoh Macaristan: +36 23 806 800 
Ricoh İrlanda: 1890202900 
Ricoh İtalya: 848000994 - 8 
Ricoh Lüksemburg: 335887 
Ricoh Hollanda: +31 (0)73 645 1333 
Ricoh Norveç: +47 22587800 
Ricoh Polonya: 801 399 007 
Ricoh Portekiz: 808203002 
Ricoh Güney Afrika: 27117235444 
Ricoh İspanya: 902.700.000 
Ricoh İsveç: 020-734734 
Ricoh İsviçre: 0844 802 002 
Ricoh Büyük Britanya: 0330 123 0311 
Ricoh Turkey: +90 212 370 96 00

Servis talebi oluştururken servis adresini değiştirebilir miyim?

Servis talebi oluştururken servis adresini değiştirebilirsiniz. Bu değişikliğin kalıcı mı olacağını yoksa geçici ve sadece bu servis talebi için mi kullanılacağını seçebilirsiniz. Adres değişimini kalıcı olarak işaretlerseniz, adres bu servis talebi için kullanılır ve değişiklik Ricoh'a bildirilir. Kalıcı adres değişikliği taleplerinin Ricoh tarafından doğrulanması gerekir. Sadece bu işlem tamamlandığında eService'te varsayılan servis talebi adresi olarak gösterilen kurulum adresi kalıcı olarak güncellenir. Bu hesaba / konuma atanan başka cihazlar varsa, adres değişikliği hepsi için gerçekleştirilir.

Nasıl servis talebinde bulunabilirim?

eServis internet sitesine girin ve ana sayfadaki 'Servis Talebi' bağlantısına tıklayın. Kayıtlı ürünler listesinden, servis talebinde bulunduğunuz ürünü seçin ve ekrandaki yönlendirmeleri takip edin. Bu aşamada, 'Bilgi Bankası' bağlantısına tıklayarak da sorunun çözümünü bulabilirsiniz.

Bir Servis Talebini gönderdikten sonra güncelleyebilir miyim?

Evet, eğer bir mühendis gönderilmediyse açık Servis Talebini güncelleyebilirsiniz. Halihazırda başka bir açık Servis Talebi varken yeni bir Servis Talebi açmaya çalışırsanız mevcut Servis Talebi numarasının hyperlink olarak gösterildiği bir mesaj belirir. Hyperlink'e tıklayın. Mevcut Servis Talebini güncellemek mümkünse, daha fazla metin eklemenizi sağlayacak 'Güncelle' düğmesini görebilirsiniz. Ricoh'a güncellemenizi içeren bir bildirim gönderilecektir.

Servis talebini nasıl takip ederim?

eServis internet sitesine girin ve ana sayfadaki 'Ürünlerim' bağlantısına tıklayın. 'Ürünleri Seçin' listesinden, servis talebinde bulunduğunuz ürünü seçin ve seri numarasına tıklayarak 'Servis Talepleri' bölümüne gidin. Servis talebine tıkladığınızda servis talebi için oluşturulmuş eylemleri ve mevcut durumu göreceksiniz. Mesela, Alan Onarımı'nda şu durumları görebilirsiniz: 
'Planlamış' - Bir mühendise atanmak üzere talep kaydedilmiş
'Sevk edilmiş' -Mühendise atanmış   
'Yolda' - Mühendis yolda 
'Görev Yerinde' - Mühendis görev yerinde

Ürün Kaydı

Aynı konumdaki birden fazla ürünü nasıl kaydedebilirim?

Bir ürün kaydederek ve aynı konumda bulunmakla birlikte henüz adınıza kaydedilmemiş diğer makineleri kaydetme yönergelerini izleyerek, aynı konumdaki diğer makineleri kaydedebilirsiniz. Belirlenen bütün seri numaraları varsayılan olarak seçilecek olsa da, henüz kaydetmek istemediğiniz ürünlerin üzerindeki işaretleri kaldırabilirsiniz. Varsayılan olarak, tanımlanmış yedek e-posta adresi ve sayaç okuma anımsatıcı tercihleri kaydettiğiniz ilk makineyle aynı olacaktır. Bu liste içindeki bir makinenin yedek e-posta adresini, sayaç okuma anımsatıcı tercihini ve kolay adını düzenleyebilir ya da bunları daha sonra "Ürünlerim" içinden de düzenleyebilirsiniz. Aynı konumdaki birden fazla ürünün kaydı onay sürecimizden geçecek ve genellikle eService hesabınıza 2 iş günü içinde kaydedilecektir.

Kolay Ad'ın amacı nedir?

Ürün kaydında bulunurken, ürününüze 'Kolay Ad' verme seçeneğiniz vardır. Bu sizin verdiğiniz her hangi bir isim olmakla birlikte, ürününüzü kolayca tanımlamanızı sağlar. Mesela, Giriş Kat Renkli gibi.

eServis sitesinde erişim sağlayabilmek için ürün kaydını nasıl yaparım?

Ürünün seri numarasını ve bulunduğu yerin posta kodunu bilmeniz gerekecektir. Seri Numarası makinenin önündeki etikette bulabilirsiniz eServis internet sitesine girin ve ana sayfadaki 'Yeni Makine Kaydet ' bağlantısına tıklayın ve yönlendirmeleri takip edin. Seri numarası yada posta kodunun yanlış girilmesi yada herhangi bir mesaj görüntülenmesi durumunda, işleme devam edemezsiniz. Bu durumda en uygun yoldan yerel destek masasıyla iletişime geçin.

Birden çok ürünün kaydını nasıl yaparım?

eServis internet sitesinde kaydedeceğiniz 10 veya daha fazla ürün varsa, ülkenizdeki destek masasına e-posta gönderin. Ürünlerin kayıtlı olduğu kullanıcı adını ve kullanıcı hesap numarasını veya seri numaralar listesini eklemeyi unutmayın. Destek masası e-posta adresleri aşağıdaki gibidir:
Ricoh Avusturya: kundendienst@ricoh.at 
Ricoh Belçika: eservices@ricoh.be 
Ricoh Danimarka: order@ricoh.dk 
Ricoh Finlandiya: service@ricoh.fi 
Ricoh Fransa: demande.internet@ricoh.fr 
Ricoh Almanya: eService@service.ricoh.de 
Ricoh Macaristan: szerviz@ricoh.hu 
Ricoh İrlanda: eservice@ricoh.ie 
Ricoh İtalya: supporto.eservice@ricoh.it 
Ricoh Lüksemburg: support@ricoh.lu 
Ricoh Hollanda: customer.control@ricoh.nl 
Ricoh Norveç: kundesenter@ricoh.no 
Ricoh Polonya: service@ricoh.pl 
Ricoh Portekiz: eservice@ricoh.pt 
Ricoh Güney Afrika: eservice@ricoh.co.za 
Ricoh İspanya: cac@ricoh.es 
Ricoh İsveç: kundservice@ricoh.se 
Ricoh İsviçre: servicedesk_eservice@ricoh.ch 
Ricoh Büyük Britanya: eservice@ricoh.co.uk 
Ricoh Turkey: servis@ricoh.com.tr

Hızlı Arama

Hızlı arama özelliğini nasıl kullanabilirim?

"Hızlı Arama" seçeneği sadece ana sayfada, uygulamada oturum açmış olmanız halinde kullanılabilir. Üç öğe kullanarak arama yapabilirsiniz:
  1. Seri numarası: Lütfen eksiksiz bir seri numarası girin ve "Git" butonuna tıklayın. Seri numarasının önceden eService kapsamındaki hesabınıza kaydedilmiş olması gerekir. Bu seri numarası için "Ürünlerim" sayfasına yönlendirileceksiniz. "Ürünlerim" sayfasından servis talepleri geçmişini, sarf malzemesi siparişlerini, sayaç okumalarını görebilir ve yeni bir servis talebi, sarf malzemesi siparişi oluşturabilir ya da seçili seri numarası için okumalar girebilirsiniz.
  2. Servis Talebi: Lütfen aşağı açılır menüden "Servis Talebi" öğesini seçin, eksiksiz bir servis talebi numarası girin ve "Git" butonuna tıklayın. Sadece eService kapsamındaki hesabınıza kaydedilmiş olan seri numaraları için servis talebi araması yapabilirsiniz. Servis talebinizin ayrıntıları görüntülenerek, yeni bir servis talebi oluşturmanıza imkan verilecektir. 
  3. Sarf Malzemesi Siparişi: Lütfen aşağı açılır menüden "Sarf Malzemesi Siparişi" öğesini seçin, eksiksiz bir sarf malzemesi siparişi numarası girin ve "Git" butonuna tıklayın. Sadece eService kapsamındaki hesabınıza kaydedilmiş olan seri numaraları için sarf malzemesi siparişi araması yapabilirsiniz. Sarf malzemesi siparişinizin ayrıntıları görüntülenerek, yeni bir sipariş oluşturmanıza imkan verilecektir.

Ürünlerim

Üzerime kayıtlı olan bir ürünü nasıl kaldırabilirim / silebilirim?

Profilinizden bir veya daha fazla ürünü kaldırmak için “Ürünlerim” altında bulunan “Ürün(ler)i Sil” seçeneğini seçin ve silmek istediğiniz ürünün yanındaki kutucuğu işaretleyin. Sayfada görünen tüm ürünleri seçebilirsiniz; ancak, 10’den fazla ürün kaydetmişseniz ve başka sayfalarda bulunan ürünlerin seçimlerini kaldırmak istiyorsanız, ilgili sayfalara gidip bu sayfalarda bulunan ilgili ürünleri seçmeniz gerektiğinizi lütfen göz önünde bulundurun. Silinen ürünler ve bu ürünler ile ilgili geçmiş, artık profilinizde görünmez. Silinen ürünler ile ilgili sayaç okuma hatırlatmaları da artık size gönderilmez. eService hesabınızdan bir makineyi silmeniz, ilgili ürünün herhangi bir sözleşme veya faturadan silineceği anlamına gelmez.

Bir makine için adresi nasıl değiştirebilirim?

Makinenin bulunduğu konumdaki adresin değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Bu durumda değişikliğin nedenini bildirmeniz istenir ve bu talep alındıktan sonra Ricoh'un değişikliği doğrulaması gerekir. Sadece bu işlem tamamlandıktan sonra eService'te adres kalıcı olarak güncellenir. Bu hesaba / konuma atanan başka cihazlar varsa, adres değişikliği hepsi için gerçekleştirilir.