Cari hesaplar sürecinizi otomatikleştirmenin 7 avantajı

Cari hesaplar sürecinizi otomatikleştirmenin 7 avantajı

image

Bir faturayı manuel işlemenin maliyeti 4.50 TL'dir. Otomasyon durumunda bu maliyet 1.50 TL'dir.

Pek çok Muhasebe departmanı halen kaotik ve zaman alıcı olmaya meyilli zamanı geçmiş manuel süreçlere dayanmaktadır. Bu yaklaşım genellikle yapılmayan veya geç yapılmış ödemelere ve iş hayatında maliyetli sonuçları olabilen fatura işleme hatalarına yol açmakta, müşteri ilişkilerine ve kâr-zarar hanesine zarar vermektedir.   
 
Borç/Alacak hesapların otomasyonu finans departmanları için atılması gereken bir adımı temsil etmektedir. Cari hesapları otomatikleştirmek için bütünsel bir yaklaşıma sahip olanlar finansal etkinliği ve nakit akışını iyileştirebilecektir.

#1 Zaman ve paradan tasarruf edin

Muhasebe ekipleri için vakit nakit demektir. Harcama raporlarının manuel girilmesi, faturaların işlenmesi ve kâr-zarar raporlarının oluşturulması yoğun emek isteyen bir iştir ve kredi derecelendirmesine zarar verecek gecikmiş ödemelere ve cezalara yol açabilir. Eksik olan basılmış fatura nüshalarını aramak veya iş akışında faturaların yerini takip etmek için harcanan zaman başka darboğazlara yol açar. 
 
Otomasyon faturaları güvenli elektronik depolamaya yönlendirerek maliyetli, zaman alıcı manuel süreçleri azaltır. Her formattaki faturalar otomatik olarak kaydedilir, merkeze alınmış, aranabilir bir depoda tutulur ve önceden programlanmış iş akışları sayesinde onay için ilgili kişilere yönlendirilir. Rutin işler kolaylaştırılır, böylece finans ekibiniz daha stratejik bir rol benimseyebilir ve performansı yükseltmek için işletme liderleri ile işbirliği yapabilir.

#2 Müşteri ilişkilerini güçlendirin

Cari hesaplar ekibinizin hızı, hassasiyeti ve güvenilirliği, sağlıklı tedarikçi ilişkileri meydana getirebilir veya bu ilişkileri koparabilir. Tedarikçi ödeme sürecinde yapılmamış veya geç yapılan ödemeler, fatura hataları, mükerrer faturalar, fatura sahtekarlığı veya diğer sorunlar mevcut tedarikçiler ile ilişkinize ve güvenilir bir müşteri olarak başkalarına karşı itibarınıza zarar verebilir. 
 
Fatura süreçlerinde otomasyon ödeme sürelerini kısaltır, sizi iskontolar veya daha uygun ödeme vadeleri konusunda pazarlık etmek üzere daha güçlü bir pozisyona getirir. Tedarikçiler geç ödemeler veya fatura hataları konusunda sizin peşinizden koşmadığı zaman, onların bağlılığını kazanabilir ve kârlı ilişkilerinizi geliştirme fırsatları yakalayabilirsiniz.

#3 Doğruluğu artırın

Cari hesaplardaki hatalar maliyetli olur ve düzeltilmesi zaman alabilir. Fatura verilerini manuel girmek ekipler arasında faturaların basılı nüshalarını aktarmak genellikle verilerde yanlışlık, geciken cevaplar ve görünürlük kaybını beraberinde getirir. Net ve doğru bir genel bakış olmadığında faturalar işlenmemiş, ödemeler yapılmamış, mükerrer yapılmış veya yanlış işlenmiş olarak kalabilir.
 
Cari hesaplarda otomasyon doğrulamayı ele alır ve sizi mükerrer kayıtlar veya kanuna aykırı faturalar gibi tüm çelişkili durumlarda uyarır, böylece sorunlar ayyuka çıkmadan tespit edilip düzeltilmesini sağlar. Merkezi, aranabilir bir veri deposu ve komple denetim takip sürecine genel bakış sayesinde ekibiniz bir faturanın ne zaman kaydedildiğini, şimdi nerede olduğunu ve en son kimin eriştiğini hızla kontrol edebilir. Bu durum denetim süresini büyük ölçüde azaltır ve pek çok araştırmayı ortadan kaldırırken çalışanlar, finans ve tedarikçiler fatura ve ödeme durumuna self-servis erişim sahibi olurlar.

#4 Nakit akışını kontrol edin

Nakit akışı kontrolü söz konusu olduğunda, parayı nasıl ve nereye harcadığınızı görmek elzemdir. Net bir genel bakış olmadan harcamalar siz farkına varmadan yükselebilir veya kârlı olmayan tedarikçi ilişkileri fark edilmeden yürümeye devam edebilir. 
 
Otomasyon, granüler bir seviyede harcamayı gözden geçirmenize, tedarikçilerin performansını takip etmenize ve yatırımın geri dönüşü (ROI) konusunda tedarikçileri test edebilmenize imkan verir. Verimli ve şeffaf bir nakit akışı süreci, tedarikçilerin kendi faturalarına, ödeme durumlarına ve diğer önemli bilgilere bir self-servis portali sağlayarak onlara daha iyi hizmet verecektir.

#5 Uyumluluk ve mevzuata uyumu artırın

Her ticari işlemi eksiksiz takip edebilmek ve gizli bilgileri güvende tutmak Cari hesaplar ekipleri için bir zorunluluktur. Kağıt evrak bu sürecin yönetimini zorlaştırır ve hassas olabilecek bilgilerin güvenliğini tehlikeye atar. 
 
Otomasyon tüm ticari işlemlerin tam ve doğru dokümantasyonunu oluştururken size raporlama için net bir denetim takibi yapma imkanı sağlar. Sadece denetim döneminde muhasebeleştirilmiş kayıtlar değil, aynı zamanda bu kayıtlarla bağlantılı e-posta, mektup veya sözleşmeler saniyeler içinde bir vergi dairesi veya dış denetçilere gönderilebilir. 
 
Haklara dayalı bir güvenlik sistemi, izinsiz erişime ve manipülasyona karşı korurken çok sayıda şifreleme tabakası her şeyin doğru ve gizli kalmasını emniyete alır. Tüm mevzuat değişiklikleri bulut üzerinden otomatik yazılım güncellemelerini tetikleyerek gönül rahatlığı sağlar.

#6 Uygulanması kolay. Değerlendirilmesi hızlı.

Her köklü değişim büyük bir engel gibi görünse bile Borç/Alacak süreçlerinde otomasyon, düşündüğünüzden daha kolaydır. Günümüzde orta ölçek pazarı için günler içinde kurulup yürütülebilen pek çok otomatik Borç/Alacak hesapları çözümümüz mevcuttur. İşletmeniz için önceden yapılandırılmış ve özelleştirilmiş bu çözümler mevcut sistemlerinize kusursuz entegre olabilir ve sistemi kullanmak için uzman bilgi birikimi gerektirmez.

#7 E-Fatura, E-Arşiv Fatura ve E-İrsaliye ile Tam Entegre

Kullandığınız e-Fatura, e-Arşiv Fatura ve e-İrsaliye sistemleri ile tam entegre bir şekilde çalışarak, PDF aktarımı yerine faturalarınız otomatik entegre edilir. Bu sayede her e-Fatura için standart olan UBL formatında tüm fatura verilerinin aktarımı doğru ve otomatik bir şekilde sağlanır. Onay süreçleri içerisinde ilgili faturalara Kabul/Ret cevapları vererek tüm süreçleri tek ekrandan yönetebilirsiniz.

Let’s connect

Talk to a Ricoh expert

Transform your workplace with Ricoh’s Managed Print and Automation Services. 

Boost efficiency, reduce costs, and accelerate your journey towards digital transformation. 

Contact us