Geleceğin işyeri: Teknoloji çalışan deneyimini nasıl şekillendiriyor?

Geleceğin işyeri: Teknoloji çalışan deneyimini nasıl şekillendiriyor?

image

Rekabetçi Kalmak için Dinamik ve Esnek Çalışma Mekanlarına Kavuşmak

Yeni çalışma biçimleri, en verimli çalışma ortamı hakkında yeni düşünce biçimleri gerektiriyor. Ekipler, hibrit çalışmayı destekleyen dinamik ve esnek çalışma mekanlarına giderek daha fazla güvenirken, geleneksel işyerleri günümüzde insanların buluşma, sosyalleşme ve işbirliği yapma beklentilerinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde gelişmemiştir. 
 
İnternetin olmadığı bir dünyayı hiç bilmeyen yeni nesil gençlerin işgücüne katılmasıyla birlikte, çalışma tarzlarındaki değişiklikleri benimsemekte yavaş kalan işletmeler, en verimli işgücünü çekmek ve elde tutmak için mücadele edecek ve daha üretken rakiplerine karşı kaybedecektir.
The future workplace

Çalışanların neredeyse üçte ikisi (%64), yaratıcı görevler için daha fazla zamanları olsaydı işlerinden daha fazla keyif alacaklarını söylüyor.

Çalışan deneyimi neden önemlidir?

Mükemmel çalışan deneyiminin işletmeye faydaları sadece iş arkadaşlarınızın çalışması için en iyi yerleri oluşturmanın ötesine geçmektedir. Araştırmalara göre mutlu olan çalışanların yaklaşık %12’si daha üretken hale gelmektedir. Memnun çalışanların şirkette çalışmaya devam etme ihtimalleri de yükselmekte ve işletmenize üstün yetenek kazandırmayı sağlamaktadır. 
 
İhtiyaçlarına uygun bir işyeri tasarlamak ölçülebilir, stratejik büyümeye ulaşma konusunda en büyük sermayeniz olmak üzere onları güçlendirecektir.

Hibrit çalışmayı desteklemek için esnek mekanlar yaratın

Günümüzde çalışma her yerde gerçekleşiyor - evde, trende, ofiste. Yönetimin önündeki zorluk, fiziksel ofisin en iyi yanlarını koruyan ve bunu uzaktan çalışmanın en iyi yanlarıyla birleştiren bir işyeri tasarlamaktır.
 
Ekipler, ister ofiste ister uzaktan çalışıyor olsunlar, bir masa ayırtma, bir toplantı odası rezerve etme veya yaklaşan toplantılarını hızlı ve kolay bir şekilde görüntüleme özgürlüğü ve esnekliği istiyor. Bu süreçleri mümkün kılan teknolojinin faydaları iki yönlüdür.
 
İlk olarak, çalışanların ofisi ziyaret ettiklerinde işbirliği yapmalarını veya daha üretken olmalarını sağlarlar. İkinci olarak, yönetime çalışanların nerede ve kiminle çalışacağına dair net bir genel bakış sağlarlar, böylece işyerini herhangi bir günün taleplerini karşılayacak şekilde uyarlayabilirler. 
Tüm kuruluşu birbirine bağlayarak ve uyumlu hale getirerek, dağınık ekiplerin sebep olduğu sürtüşmeleri ortadan kaldırabilir ve hibrit çalışmayı destekleyen duyarlı bir işyeri oluşturabilirsiniz.
image

Gündelik görevleri basitleştirin

Ortalama bir işletme çalışanı günlük işleri için 9,4 farklı uygulama kullanıyor. Toplantı odası rezervasyonu yapmak, bir ziyaretçinin gelişini ayarlamak veya binada yolunuzu bulmak için işyeri uygulamaları arasında geçiş yapmak üretkenliği yavaşlatır. İş hayatını kolaylaştırmak yerine - ki bunun için tasarlanmıştırlar - temel görevleri tamamlamayı daha stresli hale getirirler. 
 
Çalışanlar, mevcut araçlarıyla sorunsuz bir şekilde takılıp çalıştırılabilen kullanışlı ve kullanıcı dostu uygulamalar isterler. Dijital işyeri ise çalışanların e-posta, anlık mesajlaşma, masa ve toplantı odası rezervasyonu gibi kullandıkları teknolojileri entegre ederek iletişim engellerini ortadan kaldırır ve veri ve otomasyonu tek bir kaynağa getirir. Toplantı odası rezerve etmek veya masa ayırtmak için aynı standart, kullanıcı dostu çözüm ile ofise giderken, gerçek zamanlı mekan kullanılabilirliği ile kat planlarını görüntüleyerek veya hızlı QR kod tarama ile kabul için ziyaretçilerin önceden rezervasyonu yapıkdığında günlük ofis yönetimi sorunsuz hale gelir.

Ofis mekanınızı optimize edin

Ortalama bir işyeri potansiyelinin yalnızca %35-50'sini kullanmaktadır. Ofisinizi ve şu anda nasıl kullanıldığını anlamadan, doğru kararlar alıp almadığınızı ve beklenen yatırım getirisini elde edip etmediğinizi bilmeniz imkansızdır. 
 
IoT sensör teknolojisi, mekanınızın nasıl kullanıldığını anlamanızı mümkün kılar, böylece az kullanılan mekanı boşaltmak, hizmet veya bakım maliyetlerini azaltmak veya etkisiz çalışma yöntemlerini ayarlayarak işbirliğini geliştirmek gibi maliyet tasarrufu sağlayan kararlar alabilirsiniz. Rezerve edilen ile kullanılan kapasite verilerini izleme kabiliyeti, mekanlarınızın nasıl kullanıldığına dair gerçek bir anlayış sağlar, böylece mekanlarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için gerekli önlemleri alabilirsiniz.
Nathan Thomas

Nathan Thomas

Ürün Başkanı, RDx Ricoh Avrupa

Let’s connect

Talk to a Ricoh expert

Transform your workplace with Ricoh’s Managed Print and Automation Services. 

Boost efficiency, reduce costs, and accelerate your journey towards digital transformation. 

Contact us

Referanslar