Neden profesyonel bir Belge Yönetimi Çözümüne ihtiyaç duyuyorsunuz?

image

Günümüz iş dünyasında etkili bir belge yönetimi hayati önem taşımaktadır

Fiziksel belgeleri saklamak işletmelere belge başına yaklaşık 17 Avro'ya mal olabiliyor. Şehirlerimizdeki ofis alanlarının maliyeti artmaya devam ettikçe bu maliyet de artacaktır. Bu dikkate alındığında, günümüz işletmelerinde etkili belge yönetiminin taşıdığı hayati önem ortaya çıkmaktadır. Bu olmadan, işletmenizi yüksek maliyetlerden güvenlik risklerine kadar bir dizi soruna maruz bırakabilirsiniz.
 
Bu makalede, bir belge yönetimi çözümünün işletmeniz için neden gerekli olabileceğini anlayacaksınız.
image

Fiziksel dokümantasyon güvensizdir ve işletme verimliliğini azaltabilir

Günümüzün hayli dijitalleşen ortamında, birçok işletmenin günlük iş faaliyetlerinde hala büyük ölçüde fiziksel dokümantasyona dayanması şaşırtıcı görünebilir. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, işletme bilgilerinin %95’inin kâğıt tabanlı dokümantasyona kaydedildiğini ortaya koymuştur. Bu da bazı büyük zorlukları beraberinde getiriyor.
 
Tüm bu kâğıt tabanlı belgeleri nasıl güvenli bir şekilde saklıyorsunuz? Bunları yerinde güvenli bir şekilde saklayabilir misiniz yoksa uzman bir tesiste pahalı bir depolama alanı mı satın almanız gerekir?
 
Ayrıca fiziksel belgelere erişim, bunları geri alma ve paylaşma sorunu da var. Belgeleri güvenli depolama yerlerinden almak zaman alır ve ayrıca maliyetleri artırır. Ayrıca, tüm kâğıt belgelerin %7,5'inin kaybolması gibi bir kayıp potansiyeli de vardır.
 
Belge kaybının önemli sonuçları vardır. Sadece yeniden oluşturulmaları gerekmez, bu da yeniden oluşturulurken daha fazla zamana ve kaynağa ihtiyaç duyulmasına neden olur, aynı zamanda güvenlik sorunu da vardır. Veri ihlallerinin yaklaşık %40'ı kâğıt tabanlıdır. Bu ihlaller genellikle aşağıdaki kategorilere ayrılır:
  • Evrakların kaybolması veya çalınması (%14)
  • Yanlış alıcıya postalanan veya fakslanan evraklar (%19)
  • Verilerin güvenli olmayan bir yerde bırakılması (%4)
  • Kâğıtların güvensiz şekilde imha edilmesi (%3)
 
İş birliği, uzaktan çalışma ve hareket halindeyken çalışma da fiziksel belgeler tarafından ciddi şekilde kısıtlanmaktadır. Verilerin dijital olarak paylaşılamaması, iş verimliliğini ve hizmet sunumunu zayıflatarak işletme performansının düşmesine ve gelirlerin azalmasına neden olacaktır.
An Effective Document Management Software is the key

Etkili bir Belge Yönetim Yazılımı anahtardır

Neyse ki, tüm işletmeler fiziksel kâğıt tabanlı bir dünyada sıkışıp kalmıyor. Birçoğu artık düzenli olarak dijital belgeler oluşturarak daha iyi iş birliği, paylaşım ve daha düşük depolama maliyetleri sağlıyor. Ancak, bu işletmeler dijital olmanın değerini kabul etseler de birçoğu hala zayıf belge yönetimi yazılımının zorluklarını ve tehditlerini hafife alıyor. İşletmelerin büyük bir kısmı dahili sunuculara ya da Google Drive veya Microsoft OneDrive gibi ana akım gölge depolama hizmetlerine güveniyor. Bu çözümler yüzeysel olarak bakıldığında sağlam ve etkili bir çözüm gibi görünmektedir. Ancak biraz daha derine indiğinizde sorunları keşfedersiniz. Belgelerin kaydedilmesi, kullanıcıların ister yerel bir sunucu isterse şirketin “onaylı” gölge depolama çözümü olsun, sürekli olarak şirket onaylı bir depolama konumuna kaydetmelerini gerektirir. Ancak çalışanların dosyaları yerel olarak sabit disklere ya da “onaylı olmayan” bir gölge depolama alanına kaydetme isteği, onları başkaları tarafından erişilemez hale getirir. Bu gibi durumlarda çalışan verimliliği %21'e varan oranlarda etkilenebilir ve çalışanlar “onaylanmamış” bir konuma kaydedilmiş ya da kötü bir şekilde endekslenmiş bir belgeyi aramak için ortalama 18 dakika harcarlar. Araştırmalar, neredeyse her 5 çalışandan 4'ünün şirket ağlarında bulamadıkları için mevcut belgeleri yeniden oluşturma ihtiyacı duyduklarını göstermiştir.

Bir diğer zorluk da sürüm kontrolü ve belgeler üzerinde mobil olarak çalışabilme becerisidir

Profesyonel belge yönetimi yazılımı olmadan sürüm kontrolü bireysel kullanıcıların inisiyatifindedir. Bu da kaçınılmaz olarak belgelerin üzerine yazılmasına ve verilerin kaybolmasına yol açarak üretkenliği ve hizmet sunumunu engelleyebilir. Çalışanların %83'ü sürüm farkı sorunlarıyla mücadele ediyor.
 
Etkili iş birliği, her bireyin en güncel belge üzerinde çalışmasını gerektirir. Ancak her belgeyi gerçek zamanlı olarak kaydeden bir belge yazılımınız yoksa, bunun yerine eski bir sürümün kullanılma ihtimali yüksektir. Bir belge yönetim sistemindeki sürüm kontrol seçenekleriyle, herkes kimin ne zaman hangi değişiklikleri yaptığını görebilir ve tüm değişiklikler tüm kullanıcılar için anında yapılır.
 
Çalışanların %81'i şirket belgelerine mobil erişim ihtiyacını dile getirdi. Modern çalışma uygulamalarında bu beklenen bir durumdur. Belgelerin dijitalleştirilmesi bunu kolaylaştırmaya yardımcı olsa da profesyonel bir belge yönetimi çözümünün sağladığı kullanıcı avantajlarını sağlamaz.
 
Çalışanlarınızı hareket halindeyken belgeleri görüntülemek, düzenlemek ve imzalamak için serbest bırakmak, profesyonel bir belge çözümünün sunduğu daha gelişmiş özellikleri gerektirir. Şu anda, çalışanların %74'ü bir mobil cihaz kullanarak belgeleri elektronik olarak imzalayamıyor. E-imzaları iş akışınıza entegre ederek belge dönüş sürelerini %80'e kadar azaltabilir ve kullanıcıların kendileri için uygun olan bir zamanda ve yerde belgeleri inceleyip anında imzalayabilmelerini sağlayabilirsiniz.

İşletmenizin neden belge yönetimi çözümüne geçmesi gerektiğini özetlemek gerekirse...

Profesyonel bir belge yönetim sistemine yapılan beş yılı aşkın yatırım %404 yatırım getirisi sağlar ve işletmenizi belge kaybı ve veri hırsızlığı riskinden korur. (IDC)

Let’s connect

Talk to a Ricoh expert

Transform your workplace with Ricoh’s Managed Print and Automation Services. 

Boost efficiency, reduce costs, and accelerate your journey towards digital transformation. 

Contact us